לכל הכתבות והעדכונים

מהי מערכת אוטומציה?

03.1.2024

מה זה אוטומציה? מילה לועזית שלא תמיד מובנת לכל אחד ואחת. רוצים לדעת יותר על משמעות המושג ולהבין מה עומד מאחוריו? קראו הלאה.

אוטומציה מה זה אומר?

כולנו מכירים את ההבדל בין מערכת הילוכים ידנית לרכב ובין מערכת הילוכים אוטומטית. בראשונה אנחנו ״בוחשים״ בידנו במוט ההילוכים ומפעילים את המצמד (קלאץ׳) ברגל שמאל וכך מעבירים הילוכים בזמן נסיעה לפי הצורך. בתיבה אוטומטית אנחנו לא עושים דבר עם הרגל ורק מעבירים ממצב חניה למצב נסיעה עם היד. 

באופן כללי, אוטומציה הינה כל תהליך בו מוחלפת עבודה ידנית / אנושית בפעולות המבוצעות על ידי המכונה באופן עצמאי. 

על מנת להגיע לרמת אוטומציה מיטבית, עושים שימוש ברכיבים כגון חיישנים, בקרים, תוספות כאלו ואחרות למכונה קיימת ועוד – כאשר מטרתם של כל אלו הינה ליצור מצב בו מתקיים תהליך פעולה עצמאי היכול לכלול פעולה אחת או רצף פעולות שהמכונה ״יודעת״ לבצע ללא התערבות אנושית כלשהי. 

למה משמשת אוטומציה?

אוטומציה משמשת אותנו בהרבה תחומים. החל ממנגנונים פשוטים כגון דלתות כניסה הנפתחות מעצמן בעזרת חיישן במבנים ציבוריים, בתהליכים שונים בתחום התחבורה ועד למערכות אוטומציה מורכבות במיוחד המשמשות את עולם התעשייה. כל תהליך אשר נדרש לחזור על עצמו שוב ושוב ואשר ניתן לבצעו באמצעות רכיבים אלקטרוניים ומכניים המשולבים יחד -יכול להיעשות באמצעים המיישמים טכנולוגיית אוטומציה.

האם אוטומציה זה דבר טוב?

אם נשים בצד לרגע את הדיון הפילוסופי ונתרכז בדבר עצמו אז מילת המפתח היא – יעילות. בני האדם אינם מכונות. כאשר מוטלת משימה מונוטונית על אדם, אנושי, הוא לא יכול לבצע אותה באותה רמת דיוק ויעילות לאורך זמן רב. הוא זקוק לריענון, למנוחה, להפסקה. המכונה יכולה לעבוד ללא הפסקה, בקצב אחיד ולחזור על אותה הפעולה אינספור פעמים. הפעולה תתבצע שוב ושוב ללא שום שינוי בתוצאה – כל מה שיצא מהמכונה יהיה אחיד באיכות ובנראות. גם מהירות העבודה תהיה מותאמת ליכולת המכונה ולא תהיה מוגבלת ליכולת האנושית.

פיתוח אוטומציה מה זה אומר?

פיתוח אוטומציה הינו תחום מרתק – אלו האנשים העוסקים בתכנון יעיל ומיטבי של תהליך האוטומציה עצמו. עבודת התכנון הינה מרכיב חשוב מאד בעצם יצירת תהליך האוטומציה הנכון והיעיל ביותר, כך שהתוצאה תהיה עבודה נכונה ברצף מדוייק של כל מרכיבי המערכת. המטרה הסופית היא להביא לתוצאה הטובה ביותר עם מינימום אפשרויות לתקלות. יש צורך לשלב בצורה יעילה ונכונה את כל הרכיבים המתאימים, על מנת להשיג את התוצאה המיטבית. 

מי שאמון על פיתוח מערכות אוטומציה, חייב להכיר לעומק את מגוון הרכיבים השונים – הן המכניים והן האלקטרוניים, את רצף תהליך הייצור או הפעולה הנדרשת מן המערכת – כל זאת על מנת שיוכל לתכנן את השילוב הטוב ביותר שיוכל לבצע את המשימה הנדרשת באופן שוטף ורציף, תוך שמירה על יעילות ואמינות מירביים.

האם יש מומחים לאוטומציה?

בוודאי. כמו בכל תחום, יש רמות שונות של מקצוענות וגם באוטומציה יש מי שיודעים ויש מי שמומחים. 

בתחום מכונות עיבוד המתכת, למשל, המומחים מספר אחת בעולם הם חברת Salvagnini האיטלקית. הם מייצרים מגוון מכונות, כולל מערכות הפועלות בשילוב עם טכנולוגיית אוטומציה המאפשרת שילוב של מספר פעולות ברצף לייצור פריטים באמצעות כיפוף פח. מכונת הפאנל בנדר שלהם הינה בהחלט פאר היצירה וכל מפעל המיישם שימוש בה, פותח פער מול מתחריו.

אם אתם מעוניינים במכונות ייצור מהמובילות בעולם בתחום עיבוד הפח, אנחנו הכתובת שלכם.

מי אנחנו

חברת אבי מכונות בע״מ הינה חברה המתמחה ביבוא, מכירה, קניה ושרות למכונות בענף עיבוד הפח. החברה הוקמה בשנת 2017 והינה מהמובילות בתחומה בישראל. 

אנו מייבאים ציוד נרחב ומגוון לענף המתכת ועיבוד הפח ממיטב היצרנים בעולם. אנו גם משמשים כנציגה הרשמית של כמה מן היצרנים הטובים ביותר, בראשם חברת Salvagnini האיטלקית. 

אנו הנציגים בישראל של חברת YAWEI vמתמחה במערכות אוטומציה למכונות לייזר , שתפקידן להרים את משטחי העבודה למכונות הלייזר ובסיום העבודה לפרוק את החלקים מהמכונות ולמיין אותם, ללא מגע יד אדם.

ברשותנו מערך שרות וליווי מקצועי מהטובים והמובילים במשק, הכולל שרותי ייעוץ, תמיכה ושרות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, אותם מנהיג מנכ״ל החברה, אבי דוידוביץ׳, הנחשב בעיני רבים כמי שהקים את מערך השרות עבור מכונות התעשייה בישראל ואשר מראשית דרכו קבע את הרף הגבוה אליו כל היתר שואפים להגיע.

דברו איתנו

אם אתם עוסקים בתחום המתכת ובעיקר בענף כיפוף הפח – אנחנו החברה שהכי שווה לכם להכיר. תוכלו לקבל אצלנו שרות מעולה הכולל ייעוץ מקצועי שיסייע לכם לבצע את הרכישה הנכונה ביותר עבורכם של הציוד האיכותי ביותר בעולם. אנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך, מרגע שתדברו עימנו על הצורך ועד שהמכונה תותקן אצלכם ותחל לייצר. כמובן שגם בהמשך, אנו נלווה אתכם ונעניק לכם שרות ותמיכה ברמה שלא פגשתם כמותה. 

פנו אלינו עוד היום, בטלפון 03-9242227, ואנו נשמח לעמוד לשרותכם. 

מאמרים נוספים

מערכות אוטומציה לתעשיה – היכן רוכשים?

03.1.2024

קרא עוד

מכונת חיתוך פלזמה

25.8.2020

קרא עוד

YAWEI 4100X 300 חברת איציק כהן

04.10.2018

קרא עוד
לכל הכתבות והעדכונים

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement